Lördag 22 april

Sjösättning av båtar med vinterplats på Kullö i KBK:s regi

Gemensam sjösättning 1.

Även i år kommer Patric endast att erbjuda draghjälp till Ängökranen med traktor vid två tillfällen. Det blir lördag den 22 april och lördag den 13 maj med reservdag påföljande söndag. Vi träffas klockan 9:00 vid klubbstugan.

Kostnaden för traktortransporten är 400 kr per båt. Avgiften för båtlyftet med Ängökranen är 300 kr för medlem i Kaparna, SSV eller KBK och 400 kr för icke medlemmar. Alltså totalt 700 kr för medlem och 800 kr för icke medlem. KBK bokar in kranförare till detta tillfälle.

För att anmäla er skickar ni e-post till ojernold@hotmail.com. Ange sjösättning som ämne. I meddelandet skriver ni namn, telefonnummer samt om ni vill sjösätta den 22:e april eller 13:e maj. Om jag inte har återkopplat på e-posten inom två arbetsdagar skicka ett sms till 076-144 40 67 så kontakta jag er.

/Mvh Olof Jernold, Kalmar Båtklubb

Kalmar Båtklubb

"För ett roligare båtliv"